joi, 10 septembrie 2009

11.09.09


Nu dupa 20 de ani. Ci dupa 8. O data care poate a marcat oamenii si omenirea cam in aceeasi masura ca un razboi cu milioane de morti. Din cauza celor care au fost si care vor sa mai fie. De cealalta parte a baricadei. De ce a fost nevoie sa se bucure televiziunile de o asemenea audienta? De ce cu totii am inghitit imaginea muribunda a cladirilor emblema ale americanilor? De ce am crezut eu ca mama se uita la un reality show de proasta calitate cand am intrat in casa iar televizorul parea o cutie scoasa dintr-un film prost care difuza imagini greu de acceptat? De ce sa zboare oameni pe ferestre cand am putea zbura cu skyjet-ul intr-o sarbatoare a naturii si nu intr-una a mortii? De ce sa arda pe rugul inchizitiei contemporane, cand ar fi putut pur si simplu sa arda demonii mult prea sus-pusi si sa se gratieze secretarele neavizate si functionarii prinsi in rutina lor si neanuntati? Ce mai conteaza de ce? S-au facut slujbe de comemorare si gata. Telefonul a sunat atunci pentru a da vestile proaste, telefonul suna si acum, cu alte scopuri, alte probleme, mai putin socante, mai personale, pentru cei dintr-o alta parte a globului. Ce s-a schimbat? Ce am castigat in acesti 8 ani? Cati au mai sarit pe ferestrele in flacarile aprinse de altii? Ce s-a lamurit? Cui ii mai pasa? File-urile curg, povestile se readuc in prim-plan pentru o zi...Ce a ramas? 12.09. din orice an va insemna deja uitarea.

2 comentarii:

  1. De acord cu tine.Despre asta am un film pe blogul meu uitete la el o sa intelegi de ce sa intamplat si ce sa intamplat acolo.
    http://sstzone.blogspot.com/2009/07/zeitgeist-movie-remastered-editie.html Un film foarte bun dureaza 2 ore.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hola,

    Despre o teorie a conspiratiei, in care eu cred in fiecare zi mai mult, ca urmare a expansionismului american in lume, am scris si eu si am postat un film care poate nu lamureste lucrurile, dar cu siguranţă poate fi o alternativa la teoria oficiala despre caderea turnurilor gemene.

    http://viataecinema.blogspot.com/2009/03/911-mysteries.html

    RăspundețiȘtergere